Nejdůležitější je motivace

Odhodlání je znamení úspěchu.

Pokud jste se rozhodli zhubnout a něco udělat pro sebe a své tělo,
udělali jste správnou věc.

Čeká vás ale psychicky náročné období, který ne každý dokáže ustát a myslím, že právě toto období je vnímáno jako nejkrizovější.

Nejprve je potřeba si uvědomit, že hubnout bez pohybu lze jen velmi stěží.
Pro toho, kdo by to chtěl zhubnout bez vlastního pohybu doporučuji navštívit jiné weby.
Ale nebojte se, rozhodně to nemusí být běhání, ničení těla v posilovně nebo jiná složitá cvičení.

Právě naopak vyberte si nějaký druh aktivity, který vás baví a při kterém se cítíte dobře.
Ideální je proto začít s hubnutím například na jaře, kdy už je hezké počasí a navíc pobyt na čerstvém vzduchu tělo pěkně povzbudí.

Já jsem zjistil, že pro mě je nejvhodnějším druhem pohybu chůze.
Ano, čtete správně.

Obyčejná chůze.

A není ani zapotřebí kdovíjak rychle chodit.
Ze začátku jsem toho moc nevydržel a velmi rychle jsem se začal zadýchávat.
Začal jsem proto chůzí asi 4 - 4,5 km/h. Neřešil jsem, jaký mám zrovna puls.
Prostě jsem jen tak šel.
A musím říct, že mě to bavilo. Hodně mě to bavilo.

Pustil jsem si oblíbenou hudbu, nebo jsem jen tak vnímal okolní krajinu a bylo mi parádně.

Je to fajn pocit, když víte, že pro sebe něco uděláte.

Pohybem to ale jen začíná.

Jestli to s hubnutím myslíte opravdu vážně, bude zapotřebí změnit i jídelníček, jakým se právě stravujete.

Nejsem žádný velký odborník, a protože jsem nechtěl utrácet za služby výživových poradců registroval jsem se v aplikaci, která monitoruje přehled příjmu a výdeje energie.

Na webu najdete různou paletu aplikací, které to umožňují.
Samotného mě překvapilo, kolik potravin a aktivit je již vyplněno.
Postačí si jen vybrat, co jste právě snědli a zapsat do vašeho virtuálního jídelníčku.

Zhruba po třech dnech se u mě dostavil velký protest těla, jestli to opravdu myslím vážně.
To je právě ten "moment", kdy je potřeba nejvíce odhodlání.

U mě tento "moment" trval asi tři dny.

O to víc jsem se snažil zvýšit aktivitu, snažil se nemyslet na jídlo a věnovat čas maximálně něčemu jinému. Třeba se věnovat práci nebo rodině.

Zhruba po týdnu od začátku hubnutí už jsem na sobě pociťoval viditelné zlepšení.
Vydržel jsem mnohem déle chodit, mohl jsem dokonce zvýšit tempo chůze.
Chůze do schodů už nebyla takový problém jako dříve, celkově jsem se cítil lépe a zdravěji.
To je právě ten pocit, který dokáže motivovat pro další náročné období.

Budete se cítit lépe!

Asi tak po 10 dnech od začátku se u mě dostavila další krize, která ale už trvala jen necelé dva dny.
O to ale byla horší a intenzivnější.

Žádné komentáře:

Okomentovat